Resis Festival

CONCERTO | PERFORMANCE
KARST
ARXIS PERCUSSION GROUP | EVO ENSEMBLE
DIRECTOR | ARMANDO MERINO
DIRECTORA DE EVO ENSEMBLE | VIRGINIA GUIDI
SÁBADO 24 DE MAIO 20:00H
CÍRCULO DE BELLAS ARTES DE MADRID
[MADRID]
PROGRAMA
Consolation I*
H. Lachenmann

KARST**
HUGO GÓMEZ-CHAO


*Estrea en España
**Estrea absoluta, co apoio da Erns von Siemens Fundation
Equipo artístico
ARXIS PERCUSSION GROUP
PERCUSIÓN
| JOAO MIGUEL BRAGA
PERCUSIÓN | CARLOTA CÁCERES
PERCUSIÓN | YU LING CHIU
PERCUSIÓN | DAVID COLLAZO

EVO ENSEMBLE
VICTOR ANDRINI
MICHELE PELLICANI
TERESA VARELLI
FELICITA BRUSONI
ELEONORA SUSANNA
MELISSA AISSATOU SYLLA
VITTORIA DE VINCENTIIS
JOSE GABRIEL FALLA OBANDO
EDOARDO DE VINCENTIIS
ERVIN DOS SANTOS
EMANUELE GIZZI
NICCOLO PANIGUTTI
ALESIO NERI

ESCENOGRAFÍA | RAQUEL BUJ
CREADORA EN ARTES VIVAS | VICTORIA AIME
ESPAZO | LAPHARMACO, LUZ ARCAS
ILUMINACIÓN | JORGE COLOMER
ARXIS 007
SOBRE AS OBRAS

Consolation I de Helmut Lachenmann converteuse nunha das obras máis importantes do repertorio coral de finais do século XX. O EVO Ensemble presentará, xunto co Grupo de Percusión Arxis, esta peza que o propio compositor describiu como «unha fervenza de situacións», escrita para 12 voces e catro percusionistas, na súa estrea mundial en Roma, rendendo homenaxe a un dos compositores máis importantes das últimas décadas no día dos seus 90 aniversarios. A peza de Helmut Lachenmann penétrase nunha reflexión profunda sobre o son da voz humana, a experiencia física do son e as súas diferentes transformacións herdadas da Música Concreta, aplicados a un contexto instrumental.

KARST fálanos dunha pel en continua transformación.
Unha reflexión sobre a construción que temos do noso propio corpo, desvinculándoa coas etiquetas e disciplinas que o normalizaron “” ao longo da historia. Óbraa Materia vibrante de Jane Bennett, serve de inspiración e guía das posibilidades de reformulación que existen para entender o noso corpo e os dos outros, para convivir con eles e reformular, desde a práctica artística nosa idea de sociedade. Así, traballando desde unha dimensión artística e emocional, podemos transformar a maneira coa que nos relacionamos coa natureza para imaxinar desde o presente novos futuros que constrúan un agora ecolóxico para todos.

A obra de Hugo Gómez-Chao será para conxunto de doce voces e catro percusionistas. Baseada na descomposición fonética de fragmentos de textos, que van desde o Rerum Natura de Lucrecio, os escritos sobre natureza de Leonardo dan Vinci, e fragmentos de Ángel Valente ou Jacques Lacan, Nos cinco movementos, as voces emerxen do son da percusión, o son transfórmase continuamente como a cámara lenta na que a palabra falada e os textos cantados aparecen ou desaparecen aos poucos. O contexto instrumental imita estas voces, articula un discurso baseado en arañazos, golpes e susurros, coma se os instrumentos tratasen de falar, de extraer palabras das peles. Así, toda a peza é un gran desenvolvemento harmónico que emerxe da escuridade, un filtrado continuo do espectro harmónico que aflora cara á luz. Mediante a exploración de diversos materiais metálicos, construíronse para esta peza 15 barras de ferro, bronce e latón, que os percusionistas tocan cara ao final da peza, fundíndose coas voces e facendo que a escuridade dos movementos anteriores sexa brillante, ruidosa e cegadora.

SOBRE O ESPAZO ESCENICO

Neste proxecto Raquel Buj proponse experimentar con biomateriales creados a partir de materiais naturais como o carbonato cálcico, xelatinas, rocas, cascas, resinas, bicarbonato, sales minerais, agares e os seus distintos procesos de cociñados, verteduras, cristalizados, mesturados e coidados. Así, todos estes procesos únense ás metamorfoses de materiais vivos, como os micelios e as bacterias, e á súa disolución para crear diferentes texturas, formas e volumes. Trátase dunha peza escultórica que funciona como unha arquitectura, como un baleirado do espazo que ten a capacidade de disgregarse en varios fragmentos e poden adherirse á pel. Estes fragmentos superpóñense aos corpos, fusiónanse con eles, xerando outras superficies nun contacto íntimo connosco, convertendo así a peza nunha arquitectura viva.